Het goede bewaren. Iets nieuws creëren.
Ondernemen
Het samenwerkingsverband GMS is een solide en moderne inkoop- en marketingcoöperatie, die zich volledig aan de huidige marktverhoudingen heeft aangepast. We zien af van achterhaalde thema’s en overtollige ballast, maar bewaren het goede. Op deze manier kunnen wij de voor de GMS partners en leveranciers noodzakelijke innovaties implementeren.
Filosofie
Samen met onze GMS partners willen wij ook in een veranderende markt groeien. Wij bieden onze partners uitstekende voordelen, individuele begeleiding en het vertrouwde van een flexibele en slanke organisatie.
Wij proberen continu onze service en onze diensten te verbeteren. We kunnen onze voorsprong alleen behouden als ook wij in de toekomst trouw blijven aan dit principe.
Eigenlijk moet elke service zo goed zijn, dat deze service alleen al voldoende is om een detaillist ervan te overtuigen partner bij ons te worden.
Principes
- Wij zijn net zo kritisch voor onszelf als voor anderen.
- Onze structuur is en blijft slank.
- Wij zijn altijd bereikbaar voor onze partners.
- Elke partner kent zijn adviseur en de bedrijfsleiding persoonlijk.
- Wij communiceren face to face.
Ethiek
- Het welzijn van onze GMS partners is ons hoogste doel.
- Wij houden ons te allen tijde aan onze afspraken.
- Wij helpen degenen die in problemen zijn om deze op te lossen.
- Wij gaan op een open manier met onze partners om en verwachten ook openheid van hen.
Management

Vincent de Kok
Vincent de Kok is eind verantwoordelijk voor de GMS Group in Nederland en daarnaast procurist bij GMS Verbund Gmbh. Als zoon uit een bakkersgezin heeft Vincent het ondernemersbloed van kinds af aan met de paplepel ingegoten gekregen. Vincent heeft werkervaring opgedaan in het grootwinkelbedrijf bij C&A en bij diverse landelijke succesvolle winkelketens zoals Videoland / Pearle en Domino‘s pizza. Ook het Wegener concern heeft middels haar entertainment tak Arcade kennis gemaakt met met de hands on aanpak van Vincent. Met name de energie en intensiteit waarmee Vincent aan het werk is worden alom geroemd en zijn wil om te winnen is enorm. Als teamspeler pur sang gaat Vincent met zijn medewerkers de uitdaging ann om bij iedere GMS klant het rendement op de winkelvloer daadwerkelijk te verbeteren.

Simon Tans
Simon Tans heeft ruim 12,5 jaar ervaring in diverse fucnties binnen zowel het particuliere als het zakelijke domein. In de rol van strategische sparringspartners heeft Simon veel ondernemers ontmoet die hij de afgelopen jaren heeft geholpen bij het verwezenlijken van hun ambitie.
Simon is Senior Bedrijfsadviseur bij GMS Verbund GmbH.

C. H. Borger
In de carrière van C.H. Borger stond bijna veertig jaar GARANT centraal. Geboren in de „schoenen“ en na de HBS -A opleiding in Amsterdam begon hij zijn loopbaan als Directie Assistent van de Stichting Vakopleiding Schoenen in Scheveningen. Begin zestiger jaren richtte hij met een aantal winkeliers de GARANT-groep Nederland op. C.H. Borger was verantwoordelijk voor de acquisitie van leden en leveranciers en realiseerde meerdere innovatieve in- en verkoop groepen, zoals Podo Linea, Fair Play International Sports en Goldkrone Nederland. Begin negentiger jaren werd C.H. Borger lid van deze Raad van Bestuur van GARANT Schuh und Mode AG in Düsseldorf en was verantwoordelijk voor de internationale inkoop, marketing en sales. Als Voorzitter van de Schoenen Veteranen Club onderhoudt hij nog intensieve contacten met de branche en treedt hij op voor de GMS Group Nederland.

Thomas Schulte-Huermann
Thomas Schulte-Huermann is verantwoordelijk voor de divisies Marketing,Goederen en Promotie van het GMS samenwerkingsverband. Hij houdt zich m.b.t. de vakgroepen bezig met de groepen Familie, Fashion en Kids. Hij begon zijn carrière als medewerker van de Raad van Bestuur van Garant AG. Als Directeur van Assima, het belangrijkste Duitse samenwerkingsverband voor lederwaren, realiseerde hij meerdere innovatieve marketingconcepten en was hij verantwoordelijk voor de succesvolle groei van de groep. Als CEO droeg hij de verantwoording voor de e-commerce-activiteiten van Metro AG, die in het online bedrijf “Primus Online”gebundeld werden.

Dr. Karsten Niehus
Na zijn studie en promotie in Keulen begon Dr. Karsten Niehus zijn carrière bij RTL, waar hij al vrij snel de start van nieuwe bedrijven zoals MMC-Studios en Super RTL persoonlijk begeleidde. Daarna was Dr. Niehus bij Metro Holding AG, Zwitserland verantwoordelijk voor de start en de ontwikkeling van een aantal bedrijven, zijn laatste functie was directeur bij Beisheim Holding. In het samenwerkingsverband GMS is Dr. Niehus verantwoordelijk voor de divisies Financiën en Administratie, Recht en voor de GMS-Academie.
Contact
GMS Verbund GmbH
Kap am Sudkai
Agrippinawerft 30
D-50678 Koln
Tel.: +31 30 6013773
E-mail: info@gms-group.nl