Over ons
GMS is een inkooporganisatie die speciaal is opgericht voor zelfstandige ondernemers in de schoenen-, sport-, outdoor- en textielbranche. Wij ondersteunen speciaalzaken met optimale inkoopcondities en bedrijfseconomisch advies. Dankzij onze samenwerking met de RSB Bank verzorgen wij de centrale betalingen aan leveranciers, waardoor de ondernemers profiteren van de beste betalingscondities en een efficiënt betalingsproces. Dit bespaart tijd, administratiekosten en biedt maximale zekerheid aan leveranciers. Leveranciers profiteren van een 100% betalingsgarantie binnen 10 dagen.
Waarom kiezen voor GMS?
Wij gaan verder dan een traditionele inkooporganisatie. GMS is een full-service retailorganisatie die ondernemers ondersteunt bij hun bedrijfseconomische vraagstukken. Wij bieden advies, begeleiding en sparren met onze partners in goede en minder goede tijden. Bij ons staat de ondernemer aan het roer, met volledige vrijheid over het assortiment. Geen verplichtingen, alleen voordelen.
Wij zijn een zelfstandige onderneming zonder externe aandeelhouders. Dit betekent dat ons succes direct verbonden is met dat van onze klanten. Ons gezamenlijk doel? Het verbeteren en optimaliseren van het rendement van iedere aangesloten onderneming.
De GMS Voordelen in één Oogopslag:
- Centrale betalingsafhandelingvia de RSB Bank met de beste betalingscondities en transparante monitoring in ons online portal.
- Geen verplichtingenomtrent het assortiment: ondernemers behouden hun vrijheid en zelfstandigheid.
- Bedrijfseconomisch adviesen begeleiding in elke levensfase van een onderneming – van start tot opvolging.
- Snel en flexibel: korte communicatielijnen, snelle besluitvorming en ondersteuning op maat.
- Persoonlijk contact: Ondernemers en leveranciers hebben een vast aanpreekpersoon die 24/7 bereikbaar is.
- Internationaal netwerk: Actief in 7 landen (Duitsland, Nederland, België, Luxemburg, Frankrijk, Oostenrijk, Italië) sinds 2004.
Voor wie is GMS?
Onze diensten zijn gericht op zelfstandige ondernemers en speciaalzaken in de schoenen-, sport-, outdoor- en textielbranche. Daarnaast werken wij samen met leveranciers die profiteren van onze efficiënte betalingsstructuur en betalingszekerheid.
Sluit u aan bij GMS en ervaar de voordelen van een betrouwbare en innovatieve inkooporganisatie die uw onderneming naar een hoger niveau tilt.
Management

Vincent de Kok
Vincent de Kok is eind verantwoordelijk voor de GMS Group in Nederland en daarnaast procurist bij GMS Verbund Gmbh. Als zoon uit een bakkersgezin heeft Vincent het ondernemersbloed van kinds af aan met de paplepel ingegoten gekregen. Vincent heeft werkervaring opgedaan in het grootwinkelbedrijf bij C&A en bij diverse landelijke succesvolle winkelketens zoals Videoland / Pearle en Domino‘s pizza. Ook het Wegener concern heeft middels haar entertainment tak Arcade kennis gemaakt met met de hands on aanpak van Vincent. Met name de energie en intensiteit waarmee Vincent aan het werk is worden alom geroemd en zijn wil om te winnen is enorm. Als teamspeler pur sang gaat Vincent met zijn medewerkers de uitdaging ann om bij iedere GMS klant het rendement op de winkelvloer daadwerkelijk te verbeteren.

Simon Tans
Simon Tans heeft ruim 12,5 jaar ervaring in diverse fucnties binnen zowel het particuliere als het zakelijke domein. In de rol van strategische sparringspartners heeft Simon veel ondernemers ontmoet die hij de afgelopen jaren heeft geholpen bij het verwezenlijken van hun ambitie.
Simon is Senior Bedrijfsadviseur bij GMS Verbund GmbH.

Thomas Schulte-Huermann
Thomas Schulte-Huermann is verantwoordelijk voor de divisies Marketing,Goederen en Promotie van het GMS samenwerkingsverband. Hij houdt zich m.b.t. de vakgroepen bezig met de groepen Familie, Fashion en Kids. Hij begon zijn carrière als medewerker van de Raad van Bestuur van Garant AG. Als Directeur van Assima, het belangrijkste Duitse samenwerkingsverband voor lederwaren, realiseerde hij meerdere innovatieve marketingconcepten en was hij verantwoordelijk voor de succesvolle groei van de groep. Als CEO droeg hij de verantwoording voor de e-commerce-activiteiten van Metro AG, die in het online bedrijf “Primus Online”gebundeld werden.

Dr. Karsten Niehus
Na zijn studie en promotie in Keulen begon Dr. Karsten Niehus zijn carrière bij RTL, waar hij al vrij snel de start van nieuwe bedrijven zoals MMC-Studios en Super RTL persoonlijk begeleidde. Daarna was Dr. Niehus bij Metro Holding AG, Zwitserland verantwoordelijk voor de start en de ontwikkeling van een aantal bedrijven, zijn laatste functie was directeur bij Beisheim Holding. In het samenwerkingsverband GMS is Dr. Niehus verantwoordelijk voor de divisies Financiën en Administratie, Recht en voor de GMS-Academie.

Martin Schneider
Martin Schneider is sinds 2021 Chief Operation Officer (COO) van GMS Verbund. Daarvoor was hij als directeur en procuratiehouder bij Commerzbank verantwoordelijk voor de middenstandszaken en beschikt hij over jarenlange expertise in bedrijfseconomisch advies. Geboren in 1975 in Olpe/Biggesee voltooide hij de opleiding tot bankmedewerker en behaalde naast zijn werk de diploma’s Bankspecialist (IHK) en Bedrijfseconomie (FH). Zijn takenpakket als COO is veelzijdig en omvat onder andere risicomanagement, controlling en pers- en public relations. Vanaf het begin was hij verantwoordelijk voor de ondersteuning van speciaalzaken in het sportsegment. Daarbij staan voor hem altijd de behoeften van de speciaalzaakpartners centraal.
Contact
GMS Verbund GmbH
Agrippinawerft 30
D-50678 Köln
Telefoon: +31 (0)30 601 37 73
E-Mail: info@gms-group.nl