๐๐ฎ๐ฎ๐ ๐ธ๐น๐ฎ๐ป๐๐ฒ๐ป ๐ฒ๐ป ๐บ๐ฒ๐ฟ๐ธ๐ฒ๐ป ๐๐ถ๐ฒ๐ป ๐๐ฎ๐ ๐ท๐ฒ ๐๐ผ๐ผ๐ฟ ๐ต๐ฒ๐ป ๐ฑ๐ผ๐ฒ๐ | TCK Sport Group
TCK Sports Group is een full-service bedrijf dat zich bezighoudt met de marketing, verkoop, aftersales, logistiek en warehousing van vijfentwintig innovatieve A-merken.ย Pepijn van den Hoogenย is commercieel directeur. โAls importeur hebben we alle expertise en kennis in huis en kunnen we een meerwaarde bieden voor onze klanten en de merken. Onze A-merken bevinden zich in vier clusters: outdoor, bike, wintersport en multisport.โย
Bij TCK werken ongeveer 80 mensen. Het bedrijf is na vijftig jaar nog steeds echt een familiebedrijf. โDat betekent dat we de vrijheid hebben om ook over de lange termijn na te kunnen denken en niet alleen over de winst op de korte termijn. De relatie met onze merken bestaat ook al heel lang.โ Het hoofdkantoor en magazijn van TCK bevinden zich in Kerkrade. Daarnaast is er een showroom in Leusden en รฉรฉn in Willebroek in Belgiรซ.
TCK werkt graag samen met GMS. โWe hebben een flink aantal klanten die aangesloten zijn bij GMS.โ GMS verzorgt als inkooporganisatie voor TCK de administratieve afhandeling van de facturen. โKlanten van GMS hebben hun eigen winkelformule en zijn qua assortiment niet gebonden aan een Franchise- of inkooporganisatie.โ In de fietsretailorganisaties ziet Pepijn strakke en succesvolle formules, terwijl sommige retailformules in de sport- en outdoormarkt zoekende zijn in hun positionering. โLeden van GMS onderscheiden zich juist door hun duidelijke positionering en zelfstandigheid in marketing en inkoopkeuzes.โ
Pepijn benadrukt de impact van COVID op de outdoor markt, die tijdens de pandemie een explosieve groei doormaakte, met name op het gebied van wandelen en fietsen. โNa de coronaperiode ontstond echter een overschot aan voorraad in de markt. Iedereen in de keten (fabrikanten, distributeurs en ondernemers) kocht tijdens COVID te veel in vanwege schaarste, wat resulteerde in liquiditeitsproblemen en overvoorraad na de pandemie.โ
Hoewel ondernemers in omliggende landen nog steeds hinder ondervinden, gaat het volgens Pepijn goed met winkels in de Benelux. โAls importeur werken we toe naar een gezonde voorraadverhouding tussen alle partijen in de keten. We zorgen er dan ook voor dat we voldoende voorraad hebben, waardoor klanten gezonde orders kunnen plaatsen zonder te hoeven over-kopen. Als distributeur moet je zowel je klanten als je merken goed laten zien wat je voor hen doet en dus op alle fronten je meerwaarde laten zien.โ